Overnattingstur med Barnas Turlag Skien

Fellestur, Fottur, Overnatting
Arrangører
Barnas Turlag Skien, DNT Telemark
Dette arrangementet er over!

Bli med på overnattings/hengekøye tur ute i det fri.
Vi pakker sekken og reiser til Valås i Porsgrunn. Her fyrer vi opp bål og nyter den flotte utsikten over Porsgrunn. Husk varme klær, det er alltid lurt med ull, mat og drikke, hengekøye, godt liggeunderlag, sovepose og en liten vedkubbe eller to. Dersom det regner kan det være lurt å ta med seg en tarp så man får "tak over hodet".

Vil dere være med?

Det er et begrenset antall plasser til denne turen, og medlemmer vil ha førsteprioritet. Aldergrense fra 8 år. Klikk på "meld deg på" knappen på høyre side.

For å komme til kjører dere gamle E18 til Larvik, og fra hovedparkeringen på toppen av bakken ved Lillegårdskleivene, går den vanligste og strakeste veien til toppen. Det er ikke merket eller skiltet direkte fra utgangspunktet, men rett på oppsiden - i et stikryss - står et skilt som viser retningen til Valås. Etter drøye 300 meter fra parkeringa, kommer man inn på  en liten traktorvei. Denne veien følges fram til et nytt stidele ca 500 meter lengre oppe. Dette stidele er ganske tydelig og vanskelig å overse der løypa svinger oppover i skogen på venstre side. Det står dessuten et skilt her merket ”Valås”. Herfra er det lett å følge stien opp til toppen.